Bli medlem och få gratis presentkort!

Friday 11 September 2009

World Trade Center

Idag är det exakt 8 år sedan terrorattacken mot tvillingtornen World Trade Center var. Är det verkligen så länge sedan? Känns som det endast var 2-3 år sedan. Platsen där den stod står fortfarande tomt.

Kan verkligen inte fatta hur någon kan göra något sådant!

Det var ju 2 plan till som var kapade den dagen. Ett flög in i Pentagon och det 4:e kom aldrig till sitt mål vilket var Vita Huset. Har sett en film om det planet som heter Flight 93. (planet hette Flight 93) Den var verkligen sorligt och alla borde tacka de modiga ombord som lyckades stoppa kaparna och fick betala med livet. I eftertexten stod det alla som var ombord på planet. Det som skrämde mig mest var att det var svenska efternamn så antagligen var det svenskar ombord. Tänk om det hade varit en själv?

Det som jag tycker är lite dåligt är att det endast pratas om tvillingtornen. Visst det var en storkatastrof med borde man inte hedra dem på Flight 93? De som lyckades undvika ännu mer förödelse? Bra att de gjorde filmen men ändå. =P

Tack alla som orkade läsa detta. <3<3<3

2 comments:

  1. aa det är ju läskigt! kramkram

    ReplyDelete
  2. jag har typ sätt en film om det med jag tror det är samma film som du såg. men det läskigaste var att min mamma berättade att hon hade varit och stått där upp med min morfar och han hade sagt att det antagligen någon gång kommer flyga in ett plan i byggnaderna för att det är så höga. och han hade rätt :O och det är sant. :S

    ReplyDelete